2007-11-09

Godkväll kära läsare/besökare. Igår, torsdag var samhällsklassen i malmö, tåget gick redan 07.45. Det gick hur bra som hellst, jag märkte och insåg att jag är en morgonmänniska, om man jämförde med resten. Vi var först på ZENIT, där de var föreläsning, utstälningar pch olika övningar, Det hette varning för minor. Vid 13.30 senare på dagen tog vi oss till humanitetenshus, där vi möttes av trevlig personal och fick lära oss en väldans massa. Gå in på röda korsets hemisida för att få mer information.
Klockan blev 16.00 och vårt tåg hem gick 18.08. Det var lätt att spendera den tiden, jag och Daniella gick runder på stan i det hemska vädret, men det var härligt ändå..utan vår humor hade det inte blivit det. Jag köpte en mössa inne på accessoriez och ett par svarta pumps på Monki. Daniella köpte en kjol på Monki och bh. Som sagt tåget gick 18.08, jag och Danni var fortfarande på Monki (vid trianglen) när klockan var 17.50. Vi frågade de jätte coola och trevligt tjejerna på Monki om vi skulle hinna till tåget när den gick 18.08. - Det är en bit, om ni springer hela vägen, hinner ni. - då sa jag, det blir svettigt, och kollar mot Daniella. Vi betalade våra stuff och gav oss iväg springandes och skrattandes. problemet blev sen, konditionen och de kvinnliga lökarna, haha. Härlig torsdag!
Idag är det fredag, jag har inte varit iskolan utan jag stack ner i stan och fixade klart Daniellas present till imorgon, då det blir fest hos henne. Kul ska det bli! v. Jag tog bussen upp till söder, där man aldrig är, men jag fick ett litet ryck och gick in på kicks, där jag bestämmde mig för att inhandla en parfym (som om du inte har der Cornelia!), ja ni vet hur det är.. har man siktat in sig på något, ja då köper man det! Det blev dior, underbar doft.
Imorgon blir det först jobb 1100-1830, sen ska jag till Daniella. Har redan bestämmt vad jag skall ha på mig. Nya pumps, svarta strumpbyxor och klänning från köpenhamn, som i och för sig är hos sömerskan yvonne, som förhoppningsvis får den klar till imorgon. Cornelia kommer se ut som en god bakelse tillsammans med en god doft, lovely..
Nu sitter jag här ensam hemma och har inte alls några planer, utan det blir nog bara att kolla idol och sedan gå och lägga sig. Ni får ha en underbar kväll, ta det lugnt! puss&kram

Inga kommentarer: