2007-12-09

Fredag. Jag satt och studerade i timmar, tills jag blev yr. Senare på kvällen kom Roger och hämtade mig, vi åkte och hämtade upp Fredrik från innebandyn, suprise här sitter Cornelia. Sen åkte vi hem till Fredriks mamma (Christel) syster med familj, jag behövde scanna en bild där. Sen kollade vi på idol en stund och begav oss sedan hem till familjen Andersson, kollade vidare på idol, och Fredrik skulle göra pizza. Plötsligt får jag ett samtal från min syster, "kan du göra mig en jätte tjänst!?" Vad är det nu tänkte jag. Då är det så här att Lindas lillasyster som är 10år sitter hemma ensam med en kompis, och där står ett gäng och kastar ägg/sten på rutan. I och med att jag var hemma hos Fredrik och tjejerna bara var ett kvarter bort, stack vi dit. Jag, Fredrik, Christel och Yvonne cyklade som dårar. (Vart tog den mysiga kvällen vägen?) När vi kom fram var där ingen, mer än två ihjälskrämmda söta barn. Polis kom.. ja det var ett äventyr :p inte sant? Jag och Fredrik bestämmde oss för att stanna hemma hos flickorna en stund, tills de hade fått tag på föräldrarna. Vi kom hem strax efter 23.00 och då kunde vi sätta oss i lugnet och äta vår pizza.

Lördag. Vaknade hos Fredrik, han skule spela innebandymatch tidigt, jag låg kvar och fick dessutom frukost på sängen. Jag gick upp strax efter det och gjorde vid mig, sedan ämtade pappa mig och körde mig till Jobb 11.00. Jobbade till 18.30, fick en rejäl kassasumma, rekord! Efter jobb körde Sara och Christian hem mig, då jag direkt satte mig och plugga, klockan blev 21.30, jag satt fortfarande och studa. Minplutt Fredrik ringde och sa att han kom, och det gjorde han en timme senare. Vi duschade och gick och la oss.

Söndag. Ja söndag är det idag. Tagit ledig från jobb, eftersom 13.30 ska jag till Dunker, ska ha en liten föreställning,teater. När jag kommer hem därifrån ska Daniella hem till mig och då är det råplugg som gäller!

Ha en bra söndag!
puss

Inga kommentarer: