2007-12-06

Hej! Oj, det var inte igår jag skrev här inte. Som ni förstår är det skolan som tar det mesta av min tid just nu. Jag kan inte säga att jag är deppig om dagarna, det är jag inte men jag känner trötthet och vill bara hem och sätta mig och plugga och få undan saker. Det är ganska tråkigt att det ska ta överhand. Nu ska jag vara possitiv och säga att det är ca två veckor kvar innan det är jullov, sen är det julafton, nyår. Sen börjar ett år på nytt, tiden går fort.

När jag blir ledig från skolan, ja, då är det dags för jobb. Men det är runt juletid vi känar som bäst! Det vimmlar av folk på väla, alla är stressiga inför kommande jul med julklappar och allt. Men det är en del av julen, tycker ni inte det? All julrus, sen efter julen, ja, då är det mellandagsrea, då ska de jävlarna ut på väla igen (ursäkta ordvalet), men det är sant, jaja så länge det gynnar oss, vårt café.

Idag är det Torsdag, sitter här med nagellack och mitt retorik-tal till imorgon. Ja man kan ju undra vad som prioriteras? :) Imorgon ja, då är det dags för mitt begravningstal. Tänk att man kan sitta och inprovisera och skriva ihop ett så känslosamt tal, sen ska jag läsa upp det, med inlevelse. lite pirrig i magen, men appropå pirrig i magen, hade vi juluppspel med teatern i söndags, så fint så. 150 personer som åskådare, inte illa :p Jag kan kort säga att det var väldigt kul! På söndag ska vi köra den igen. Det blir också jobb ihelgen, ja det rullar på som vanligt.

puss

Inga kommentarer: