2009-02-08

I väntan på att Fredrik skall komma innanför dörren, vilket kommer äga rum om mnst 50 minuter, sitter jag och lyssnar på Laleh, Lykke Li, Maja, Ellen och alla den musik som har betydelse och ger dagen en extra kick, medan jag just slängde en blick mot fönstret, om jag kollar väldigt noga mot mörkret, ser jag att det faller snö. Jag lider med er som går nere istan, 12 cm höga klackar, kort kjol, skinn jacka, Ja inte vet jag, men hellre sitter jag här i värmen i längtan efter våren. Jag skulle ha haft fotograferat där jag just nu sitter, skrattar lite för mig själv. Här ligger papper på hög, överstrykningspennor med locket av i alla dess färger, ett glas vatten och en kopp te, vilka står tomma och vill ha mer, men mitt sug efter ännu en kopp finner sig inte. Jag har försökt få ihop mitt projekt, vilket jag redan nämnt. Jag har kommit igång ordentligt och har en hel dag imorgon att vänta mig.. med en fortsättning, med liten del av rapport och analys. Det kräves sin tid och energi, inget jag kan undankomma.

Inga kommentarer: