2009-02-02

Jag tvingar mig upp klockan åtta för att vara iskolan en timme senare. Jag kommer försent till Stefanie som sitter och väntar på att vi ska prata samman med ett skolprojekt. Vi sitter i högst 50 minuter, sen är hon tvungen till att gå. Nu sitter jag i skolan och har inte lust med att göra allt det där som egentligen borde göras. Jag sitter i väntan på mina två lektioner, vilka gör att jag kommer sluta halv fyra i eftermiddag. Jag är ett nervvrak. Jag fick en kommentar på jobb igår som löd "sover du aldrig?", vadå tänkte jag, ser jag trött ut? Nej det menades med att om jag inte ställer klockan för att gå upp till skolan, ställer jag klockan för att gå upp och jobba. Vardag, helg, vardag helg. Därför har det blivit att den helg jag är ledig, stället jag med automatik min klocka.. jag ska väl upp nu tänker jag. Jag vaknade idag kallsvettig och insåg att jag behöver bli bättre på att hantera stress, att coola ner helt enkelt.. annars kommer jag gå in i väggen. Inte för att jag hela tiden har något att göra utan, alla tankar, all press, all ångest. Tisdag och onsdag är jag i princip helt ledig, imorgon ska jag inte ställa en ända klocka. Det ända jag ska göra fram till lunch är att sova, ut och gå, "slänga" mig på spikmattan, äta god frukost med gott te, njuta och mysa. Framöver vill jag känna en förändring. Coola ner, må bättre, tänk enkelt, prestera bättre.

Inga kommentarer: