2009-03-27

JAG FÖRSTÅR INTE

fredag, innebär det att man ska koppla bort sitt arbete och ägna tiden åt sitt "privatliv" eller så kallat kvalitetstid? det förblir en ljuv tanke hos mig vart fall. jag har full shå med att sätta ihop min projektmapp, och om en liten stund kommer jag förmodligen stå framför skrivaren med uppspärrade ögon se hur blad efter blad flyga ut, apporopå miljsynpunkt, imorgon är det EARTH HOUR, då ska det fanimej inte flyga ut några blad! jag och några kollegor, vill jag kalla det, hade en vild diskussion kring Josef Fritzl, som egentligen inte är värd att nämna, eller ens tänka kring. men i vilket fall kom det på tal, med tanke på dokumetären vilken sändes igår. vi kom inte riktigt överens om vad hade velat göra med denna människa. Dödstraff direkt! var det någon som sa. Fattar ni hur mycket han kostar för deras samhälle nu? var det en annan som sa. ni som läst denna blogg någon gång tidigare, undrar kanske hur jag egentligen vågar uttrycka mig i meningen som kommer härnäst. jag vill att han ska lida till han dör, hur han ska lida, ja det får stanna i mina tankar, men jag förmodar att det är många som delar lika tankar som mig. människor som honom, vart kommer de ifrån? varför finns dem? JAG FÖRSTÅR INTE.

Inga kommentarer: