2008-01-03

Att finna tid..


Foto&Måleri, Cornelia
Det är synd att jag inte får tid, oftare, till att måla. Det är inte bra kul, ett intresse utan der är även nyttigt, man sätter fart på fantasin.. men det handlar om att ha tid. Jag har nu suttit och målat klart denna tavla. För er som undrar använder jag akrylfärg, oftast, händer att jag använder oljefärg iböand. Detaljerna är textilfärg, eller som jag kallar det "textilsprits". Jag målar på pannåer både tjocka och smala, i detta fall smal.

Appropå inget, som jag brukar uttrycka mig.. idag är nog det rekord. Jag sitter nu och kollar på hur många grader det är ute, gissa? njaa, nästan rätt.. -3 grader! Kallare blir det förmodligen snarast. Men det är väl det vi väntat på? Om jag ska vara ärlig, vill jag bara ha sommar nu.. eller jag vill ha vår nu, våren vill man inte missa, det är den finaste årstiden.. när blommorna tittar fram. På våren, det är då jag kruper ur min vinterdepprition.. kan faktiskt inte hitta något negativ med våren.

Nu ska jag ta på mig ordentligt, mössa, vantar och varma skor..ut och gå såklart! Trevlig kväll på er!
Förästen! Vad tycker ni om dagens verk? (bild) Skriv en kommentar!

Inga kommentarer: