2008-09-29

"den där mysiga middagen"

Jag förstår inte vad det är som gör att jag vill sova exra länge på måndagsmornar. Nu är jag iallafall uppe, och tänkte äta en mumsig frukost, medan jag förbereder min redovisning till scenografin. Jag jobbade igår, fick ett samtal ifrån Fredrik "Var hungrig när du kommer hem", sa han bara. Då tänkte jag att det bli en romantisk middag med levande ljus.. ja ni vet. När jag kommer innanför dörren hör jag en massa "manliga" röster ifrån vardagsrummet. Ja ni har alldelles rätt, där sitter Fredrik, Pidde, Simon och Emil och kollar fotboll. Jag kollar ut i köken, som för den delen ser ut som ett bombnedslag, helt bokstavligt. Bland denna röra ligge fläskfile, som är stenhård/iskall. Det blev ingen middag. Jag lade in fläskfilen som inte alls hade hunnit tina. Därefter diskade jag upp i köket, (killarna fick en chock när de såg hur rent det var, tror jag) Jag slängde samtidigt in en maskin tvätt. Ja efter att ha jobbat nio timmar med förskylning, väntat på bussen i en halvtimma för att äntligen komma hem till Fredrik, och middag, då var detta väl ett bra avslut på dagen? (Jag har nog anledningen, varför jag är så trött idag)

Inga kommentarer: