2008-09-27

Lördag kväll och framför mig ser det ut som ett bombnedslag. Detta menar jag med att papper, stenciler, enläkter, med små gula "post-it" lappar på, finns överallt. Jag har ägnat ungefär en och en halv timme för att sammanställa enkäter. Mm, Cornelia fick chansen att gå ut och roa sig med systern sin, men hon valde att sitta och studera. Jag får faktikst skylla mig själv. Jag jobbar varannan helg, detta har jag valt själv. Jag är inte hemma förräns 1900 på kvällen och då får jag sätta mig med studier som måste vara klart (enligt schema). Men jag menar jag är 18 år, går sista året på gymnasiet. Alltså stor nog att kunna ta egna och viktiga beslut!

Som ovan nämnt har jag jobbat nio timmar idag, tillsammans med min härliga förskylning. Jag har fått ett flertal komentarer idag av kunder, "Du talar så tyst". Jag lät som en bandspelare som upprepade gånger sa "Ja, jag är förskyld och på något konstigt vis kan jag knappt höra mig själv". Ja, då har man spridit "baskilusker" på jobb också.

Fredrik kommer snart hem, han är nämligen ute med laget, och jag ska alldelles strax gå in i duschen, vilket jag förtjänar. Sedan blir det godnatt för min del, eftersom jag och min slitna kropp ska dras upp tidigt imorgon, ja, jag ska ännu en morgon känna hur ögonen kämpar för att hållas öppna på bussen (folk kan ju tro att man är bakis, men däremot slipper jag kanske folk som sitter och flåsar en i nacken) Imorgon är det jobb!

Va rädd om er!

Inga kommentarer: